дефектно токова без 3ти "проводник"при бойлер
дефектно токова без 3ти "проводник"при бойлер
Кажете си мнението за това:
при двупроводна инсталация не занулявам нито заземявам бойлера.При това положение ако ще ме удря ток, ще е по водата-душа.Ако защитата хване утечката през водата добре ама ако не ...
Какво ще кажете.
Аман от занулени бойлери и калпави "нули",особено в по-крайните домакинства,при голяма консумация на комшии ,че и ако товарят една и съща "фаза"...
при двупроводна инсталация не занулявам нито заземявам бойлера.При това положение ако ще ме удря ток, ще е по водата-душа.Ако защитата хване утечката през водата добре ама ако не ...
Какво ще кажете.
Аман от занулени бойлери и калпави "нули",особено в по-крайните домакинства,при голяма консумация на комшии ,че и ако товарят една и съща "фаза"...
все го режа и все е късо...
Оговорът на твоя въпрос е - не, дефектнотоковата защита няма да работи без трети проводник. Принципът на задействане на този тип защити е при достигане на зададената от производтеля дифенциална разлика на двата тока преминаващи през вградения в апарата Феранти трансформатор. Задължително е да имаш включен трети проводник, от точката за заземяване на ел. уреда(в твоя случай бойлер) до нулата ПРЕДИ да се преминала през дефектнотоковата защита.
Това е правилото. Може да си монтираш защитата в херметична кутия някъде близо до бойлера ако това ще те улесни.
Това е правилото. Може да си монтираш защитата в херметична кутия някъде близо до бойлера ако това ще те улесни.
Ако искаш ТИ да си третия проводник давай. Защитата ще сработи когато утечката си намери път към земя, например през теб когато си мокър под душа. А 30мА въобще няма да те спасят тогава. Съпротивлението на човека е най голямо през кожата и силно намалява при мокра такава. И резултатът е че ще те треснат и много по малко от 30мА.
Така.А при правилно изпълнена инсталация с ДТЗ...Питам - каква е гаранцията, че при евентуално цъфнал нагревател, покрития с котлен камък /отвътре/ водосъдържател и нагревател, ще проведе такъв утечен ток към заземителния проводник,че аз като съм под душа няма да ме тряснат и по-малко от 30мА?!mil10 написа:Ако искаш ТИ да си третия проводник давай. Защитата ще сработи когато утечката си намери път към земя, например през теб когато си мокър под душа. А 30мА въобще няма да те спасят тогава. Съпротивлението на човека е най голямо през кожата и силно намалява при мокра такава. И резултатът е че ще те треснат и много по малко от 30мА.
П.С.Един колега ме пита какво да прави -биело го ток по ръцете /ранички/ докато си нагласял водата да се къпе.При все,че е изключил бойлераИначе при къпане не усещал...
Аз му казах да се къпе с диелектрични ръкавици
все го режа и все е късо...
Принципът ми е ясен.Точно затова и зададох въпроса.....climber написа:Оговорът на твоя въпрос е - не, дефектнотоковата защита няма да работи без трети проводник. Принципът на задействане на този тип защити е при достигане на зададената от производтеля дифенциална разлика на двата тока преминаващи през вградения в апарата Феранти трансформатор. Задължително е да имаш включен трети проводник, от точката за заземяване на ел. уреда(в твоя случай бойлер) до нулата ПРЕДИ да се преминала през дефектнотоковата защита.
Това е правилото. Може да си монтираш защитата в херметична кутия някъде близо до бойлера ако това ще те улесни.
това с кутията ми харесва, та в тоя редна мисли защо не се произвеждат уреди с вградени ДТЗ и без контакти шуко а с обикновени...
все го режа и все е късо...
При правилно изпълнена инсталация ДТЗ ще сработи при достигане на утечния ток до прага и на задействане. Тогава си има трети проводник и още в момента на възникване на утечката ще сработи защитата и няма да чака да се появи третото жило (мокрия човек под душа) за да сработи. При цъфнал нагревател с ДТЗ въобще няма да можеш да пуснеш бойлера. А на колегата ти му кажи да викне специалист да му направи профилактика на инсталацията, като обърне особено внимание на нулевите връзки в таблото. Които сигурно са правени на принципа на голямата контактна площ която защитаваще в другата темаretere написа: Така.А при правилно изпълнена инсталация с ДТЗ...Питам - каква е гаранцията, че при евентуално цъфнал нагревател, покрития с котлен камък /отвътре/ водосъдържател и нагревател, ще проведе такъв утечен ток към заземителния проводник,че аз като съм под душа няма да ме тряснат и по-малко от 30мА?!
П.С.Един колега ме пита какво да прави -биело го ток по ръцете /ранички/ докато си нагласял водата да се къпе.При все,че е изключил бойлераИначе при къпане не усещал...
Аз му казах да се къпе с диелектрични ръкавици
а,ако прочетеш малко по-добре,че бойлера е изключен и "бие ток"mil10 написа:При правилно изпълнена инсталация ДТЗ ще сработи при достигане на утечния ток до прага и на задействане. Тогава си има трети проводник и още в момента на възникване на утечката ще сработи защитата и няма да чака да се появи третото жило (мокрия човек под душа) за да сработи. При цъфнал нагревател с ДТЗ въобще няма да можеш да пуснеш бойлера. А на колегата ти му кажи да викне специалист да му направи профилактика на инсталацията, като обърне особено внимание на нулевите връзки в таблото. Които сигурно са правени на принципа на голямата контактна площ която защитаваще в другата темаretere написа: Така.А при правилно изпълнена инсталация с ДТЗ...Питам - каква е гаранцията, че при евентуално цъфнал нагревател, покрития с котлен камък /отвътре/ водосъдържател и нагревател, ще проведе такъв утечен ток към заземителния проводник,че аз като съм под душа няма да ме тряснат и по-малко от 30мА?!
П.С.Един колега ме пита какво да прави -биело го ток по ръцете /ранички/ докато си нагласял водата да се къпе.При все,че е изключил бойлераИначе при къпане не усещал...
Аз му казах да се къпе с диелектрични ръкавици
какви хлабави нули да търси?
Тук става въпрос за изключена "фаза",занулен бойлер,и много здрава връзка с нулата чак до уличното табло,която обаче не е чиста нула....та да питам има ли норма за допустимото "офазяване" на нулевия проводник на вход на уличното табло?
И длъжни ли са от НЕК да доставят и заземено жило /3или5/ проводна мрежа, та да се изискват такъв тип инсталации в къщи?
P.S....ей,колеги не се заяждам.това са важни въпроси
все го режа и все е късо...
Това ясно...mil10 написа:Не са длъжни и не го правят. Нулевия ти се офазява от лоши връзки по нулата най вече в таблото. Тогава дори и да е изключен бойлера ако има нещо друго включено си взима нула от здравата връзка на зануления бойлер.
а нулата идваща към таблото ми има ли потенциал спрямо земя
Говорим при изключено табло, ако се замери нулата спрямо земя и има напрежение какво правим?
все го режа и все е късо...
а нулата идваща към таблото ми има ли потенциал спрямо земя
Говорим при изключено табло, ако се замери нулата спрямо земя и има напрежение какво правим?[/quote]
Значи, че отнякъде ти прехвърля фаза. Без никаква връзка към таблото (нито фаза, нито нула) е невъзможно за те бие ток. Нещо отнякъде прехвърля. Мисли откъде може да е
Говорим при изключено табло, ако се замери нулата спрямо земя и има напрежение какво правим?[/quote]
Значи, че отнякъде ти прехвърля фаза. Без никаква връзка към таблото (нито фаза, нито нула) е невъзможно за те бие ток. Нещо отнякъде прехвърля. Мисли откъде може да е
ами "прехвърля" през консуматори на някой комшия.
Частен случай:
имаш много дълъг удължител.Достатъчно "як",за да издържи късо съединение на края си-в контакта.Е,...колко ще е напрежението спрямо земя в точката на късото-около 110V.Защо ,нали е нула-щото проводника има съпротивление,та нещо такова става и при нас.Демек,нулата става с фазов потенциял спрямо земя.Примерно:между фаза и земя-220V;между нула и земя да кажем 5 V;и между фаза и нула215v.И това е според натоварването на фазите,като се проявява по-вече при неравномерно разпределен товар между фазите.
С други думи бие ме ток по занулени уреди в зависимост от потреблението на комшиите,в зависимост кой на коя фаза е и колко я товари.
Ако нулата се заземяваше по-добре,тя просто щеше да е "земя".......
Какво ще кажете?Измислих ли го?
Частен случай:
имаш много дълъг удължител.Достатъчно "як",за да издържи късо съединение на края си-в контакта.Е,...колко ще е напрежението спрямо земя в точката на късото-около 110V.Защо ,нали е нула-щото проводника има съпротивление,та нещо такова става и при нас.Демек,нулата става с фазов потенциял спрямо земя.Примерно:между фаза и земя-220V;между нула и земя да кажем 5 V;и между фаза и нула215v.И това е според натоварването на фазите,като се проявява по-вече при неравномерно разпределен товар между фазите.
С други думи бие ме ток по занулени уреди в зависимост от потреблението на комшиите,в зависимост кой на коя фаза е и колко я товари.
Ако нулата се заземяваше по-добре,тя просто щеше да е "земя".......
Какво ще кажете?Измислих ли го?
все го режа и все е късо...
какво се правите на малумни немога да разбера
хората са измислили пробник и пробни лампи
откачате кабела от двете страни пипате с пробника двете или трите крайща и ако нищо не свети е ок кабела ако има утечка е слаба изолацията на проводника но едва ли е това по- скоро от играта ви с това дето неразбирате е имало "Светкавици"по контактите и са се метализирали и предполагам сте с преправени бушони с 1.5 кв.жило в тях.
и как ще те бие ток при изключена инсталация това е нелепо
ако имаш в предвид изключен ключ на боилера значи пак метализация или някакви мустаци от от закаченето опират някъде в корпуса за това се прави заземление и зануляване които са две различни неща едното отива в земята другото е от нула до корпус с цел при фаза на корпус да стане късо и да изключи автомата
хората са измислили пробник и пробни лампи
откачате кабела от двете страни пипате с пробника двете или трите крайща и ако нищо не свети е ок кабела ако има утечка е слаба изолацията на проводника но едва ли е това по- скоро от играта ви с това дето неразбирате е имало "Светкавици"по контактите и са се метализирали и предполагам сте с преправени бушони с 1.5 кв.жило в тях.
и как ще те бие ток при изключена инсталация това е нелепо
ако имаш в предвид изключен ключ на боилера значи пак метализация или някакви мустаци от от закаченето опират някъде в корпуса за това се прави заземление и зануляване които са две различни неща едното отива в земята другото е от нула до корпус с цел при фаза на корпус да стане късо и да изключи автомата